torsdag 5 januari 2012

Första veckan avklarad!!

Hej igen alla!

Känner att jag måste skriva ett inlägg även när jag känner att jag mår bra. På måndagen började jag mitt nya jobb och det kändes jättebra från början. Eftersom jag känner min kollega sedan tidigare har det gått väldigt smidigt i veckan. Jag behöver inte dölja nåt för henne eller hålla tillbaka på någonting, vi diskuterar tillsammans om hur vi vill ha det och sedan genomför vi det. Än så länge samarbetar vi riktigt bra (eller hur Anki?) Vi kan även prata med varandra om riktigt personliga saker och det känns skönt att jobba med en sådan person. Nästa vecka börjar inskolningarna och jag LÄNGTAR! :) Vi har ju från början fått veta att detta är en tillfällig avdelning och de vet inte hur länge vi kommer att ha öppet (6 månader åtminstone), min förhoppning är ju att barnantalet ska fortsätta öka så avdelningen får bli kvar, för alla barn och föräldrars skull. Och för MIN skull så kanske jag får fortsatt jobb. I veckan har vi möblerat, städat, märkt upp lådor, hyllor osv. Det återstår mycket men det största är ju barnen. Ska bli så spännande att äntligen få jobba för SIG SJÄLV, inte på ett vikariat eller som resurs utan på en avdelning som vi själva varit med och utformat. :)

Så jag kan konstatera efter fyra dagars jobb att jag är TRÖTT men GLAD! håll tummarna för att det håller i sig! ;D

2 kommentarer:

  1. Jag önskar dig all lycka och jag vet att det kommer att gå bra! Du är starkare än du tror.Du vet att jag finns där för dig om du behöver mig!Mamma

    SvaraRadera
  2. Tack Mamma!! Jag känner mig inte särskilt stark men det hade varit ännu jobbigare om jag inte hade haft pojkarna, min man, dig och pappa (som alltid ställer upp). Nu gäller det att hålla kvar ljusglimtarna så jag inte sjunker igen. Kram <3

    SvaraRadera