måndag 31 oktober 2011

HÖSTLOV med barnen!

I helgen har jag och min man verkligen fått rå om varandra. Barnen fick vara hos mormor och morfar - TUSEN TACK för det! Jag älskar er massor!! Först var vi bjudna av Beijer på hockey med mat innan. Jättegod mat, mycket trevligt sällskap och jättespännande hockey! När vi kom hem åkte vi direkt till Jämtögården för firande av Råneå Brottarklubbs 10-års jubileum. En mysig, trevlig kväll med en massa trevliga människor och ännu mer god mat.

På söndagen var det dags för brottarlekis men först åkte vi förbi på Vidars grav. Det är så höstfint där med blommor och lyktor. Men det gör ont i mammahjärtat när jag tänker på hur mörkt det ändå är där upp nu när det är höst och svart ute. Jag hade gärna monterat en stor lampa precis vid gravstenen men det vet jag ju helt logiskt att det inte är möjligt. Men om det gick skulle jag inte tveka!

Efter träningen åkte vi hem och gjorde plankstek, barnens favorit när vi ska äta lite lyxigare mat. Vi har provat att göra det både på lax, oxfilé och fläskfilé. Det är jättegott vilket som.

Nu har vi HÖSTLOV tillsammans en vecka innan det är dags för mig att börja på nytt jobb igen. Vi ska njuta tillsammans, kanske bada, åka på luftlandet och teknikens hus. Vi får se vad veckan erbjuder...kanske förhoppningsvis en tur till skogen och grilla korv. :)

Ha det gott mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar